Pagalba
Policijos funkcijas siekia paskirti savivaldybėms: atsiras dar didesnė vairuotojų kontrolė
2015-02-10

„Projekto parengimą paskatino siekis užtikrinti geresnį viešosios tvarkos lygį savivaldybėse bei veiksmingiau kovoti su leistino greičio viršijimu, kuris yra pagrindinė daugelio eismo įvykių priežastis“, – teigė projektą užregistravęs parlamentaras Artūras Paulauskas.

Tiesa, pirminiai projekto siūlytojai – Vilniaus miesto savivaldybė.

Panaudos savivaldybės potencialą

Šiuo metu Policijai yra priskirta tirti skirtingo pobūdžio ir sunkumo nusikaltimus ir nusižengimus, tačiau dėl veiklos prioritetų išdėstymo bei ribotų žmogiškųjų ir finansinių išteklių nėra pasiektas visuomenę tenkinantis viešosios tvarkos ir eismo saugumo užtikrinimas, rašoma projekte.

Leistino greičio viršijimas, neeksploatuojamų transporto priemonių laikymas kiemuose, transporto priemonių statymas pažeidžiant kelių ženklų ir ženklinimo reikalavimus tapo kasdieniu reiškiniu daugelyje valstybės vietovių – remiantis Policijos departamento atlikto tyrimo duomenimis, gyventojai jų gyvenamojoje vietovėje šiuos pažeidimus įvardija kaip pagrindinius keliančius didžiausią grėsmę.

Todėl situaciją siekiama keisti iš esmės suteikiant daugiau įgaliojimų savivaldybių pareigūnams.

„Manome, jog geresnis viešosios tvarkos ir eismo saugumo užtikrinimo lygis gali būti pasiektas ne vien didinant finansavimą policijai, bet panaudojant savivaldybėse turimą tokių nusižengimų tyrimo potencialą“, – skelbia projekto iniciatorius.

Atliks policijos darbą

Projekte siūloma suteikti teisę savivaldybių pareigūnams surašyti protokolus ir skirti baudas už šiuos administracinius teisės pažeidimus:

·         neeksploatuojamų transporto priemonių laikymas bendro naudojimo vietose;

·         neleistinas transporto priemonių sustojimas ir stovėjimas;

·         savivaldybių eksploatuojama stacionariąja Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga (greičio matuokliai) nustatytas greičio viršijimas;

·         važiavimas „A“ juosta;

·         važiavimas degant raudonam šviesoforo signalui;

·         eismą draudžiančių ženklų nepaisymas;

·         transporto priemonės savininkui (valdytojui) Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nustatytų reikalavimų nevykdymas.

Šiuo metu savivaldybės pareigūnai neturi teisės surašyti protokolų, kai pažeidžiant teisės aktų reikalavimus transporto priemonės statomos gatvėse, stadionuose, sporto ir vaikų žaidimų aikštelėse ir panašiose vietose, kurios nepatenka į gyvenamąsias zonas ir kiemus, todėl dėl ribotų įgaliojimų savivaldybės negali užtikrinti kelių eismo saugumo reikalavimų laikymosi.

Prisimins greičio matuoklius – baus visus

Projekte taip pat aptariama, jog savivaldybės turi kur kas efektyviau panaudoti greičio matuoklius nustatant KET pažeidimus, tačiau, nepaisant neabejotinos greičio matuoklių naudos eismo saugumui, jų eksploatavimas tapo našta savivaldybių biudžetams, kai nuo 2012 m. sausio 1 d. į savivaldybių biudžetus nepatenka jokia baudų, gautų už savivaldybių greičio matuokliais nustatytus nusižengimus, dalis.

„Tokiomis sąlygomis savivaldybės bus priverstos mažinti greičio matuoklių skaičių ir jų atsisakyti“, – pažymi projekto iniciatorius.

Per 2012 metus greičio matuoklių skaičius Vilniaus mieste sumažintas nuo 19 iki 12, Klaipėdos miesto savivaldybėje veikia 15 greičio matuoklių.

Suteikus teisę savivaldybių pareigūnams surašyti protokolus už savivaldybių eksploatuojamais greičių matuokliais padarytus pažeidimus, esą bus užtikrintas efektyvesnis nusižengimų tyrimas dėl baudų įskaitymo į savivaldybių biudžetus.

Skelbiama, kad Vilniuje 2012 metais per mėnesį fiksuojama vidutiniškai apie 2650 pažeidimų, o surašoma vidutiniškai tik apie 500 protokolų.

Pažymima, kad Policijos įgaliojimai nėra siaurinami, tačiau policija ir savivaldybės turėtų labiau koordinuoti veiksmus, kad būtų pasiekti minėtų nusižengimų tyrimo rezultatai.

alfa.lt informacija