Kreipimosi kopija išsiųsta ir Vidaus reikalų ministerijai.
Turimais duomenimis vienas iš spaudimo bei darbuotojų persekiojimo būdų - nuolat atliekami tarnybiniai patikrinimai. Pažymėtina, kad didžioji dalis tariamų darbuotojų nusižengimų, atlikus tarnybinius patikrinimus, nepasiteisino. Dar didesnį įtarimą kelia tai, jog patikrinimai pradėti po to, kai minėti pareigūnai išsakė pagrįstas pretenzijas vadovybei.
Buvęs profesinės sąjungos atstovas URC Marijanas Chmelevskis šiuo metu jau išėjęs į pensiją. Jis niekuomet nevengė išsakyti savo nuomonę dėl netinkamų darbuotojams sudarytų sąlygų – apmokėjimo, darbo saugos ir pan. M. Chmelevskis netruko pajusti tokio principingo savo elgesio pasekmes. Per vienerius metus jo atžvilgiu buvo pradėti net trys tarnybiniai patikrinimai. Nuo 2013 m. liepos iki 2014 m. kovo buvo surašytos visų tarnybinių patikrinimų išvados bei paskirtos nuobaudos - papeikimai. Vieną jų panaikino tiek VSAT komisija, tiek Vilniaus apygardos administracinis teismas, dar dėl vienos nuobaudos teismo procesas kol kas nėra pasibaigęs.
Profesinės sąjungos nariu tapęs bei LPPPS atstovo vietą vietoje išėjusio į pensiją M. Chmelevskio šiemet užėmęs URC Štabo tyrimo skyriaus vyresnysis specialistas Žygimantas Kalpokas irgi netruko pajusti vadovybės „išskirtinio dėmesio“ ženklus. Viskas prasidėjo nuo to, kad pareigūnas aptiko, jog jam (o ir kai kuriems kitiems darbuotojams) nėra tinkamai apmokama už darbą naktimis, poilsio ir švenčių dienomis bei viršvalandžius. Šiemet balandžio 1 d. jis kreipėsi į URC vadovą su prašymu išmokėti šias lėšas. Tačiau jo prašymą patenkinti buvo atsisakyta. O suma, pradiniu apskaičiavimu, buvo solidi – daugiau kaip dešimt tūkstančių litų. Neturėdamas kitos išeities pareigūnas kreipėsi į teismą. Pažymėtina, kad tuo metu Ž. Kalpokas dar nebuvo LPPPS narys ir nemokamos profesinės sąjungos teisininkų paslaugos jam nebuvo prieinamos, tad jis buvo priverstas kreiptis į advokatą. Šias patirtas išlaidas jis irgi nurodo savo skunde teismui.
Iš karto po to, kai norėdamas gauti savo, jo teigimu, teisėtai uždirbtas lėšas, jis pradėjo bylinėtis, buvo pradėti du tarnybiniai patikrinimai. Pirmasis – dar šių metų birželio mėnesį. Atlikus patikrinimą nustatyta, kad jokio nusižengimo pareigūnas nepadarė. Kitas patikrinimas pradėtas kai Ž. Kalpokas tapo profesinės sąjungos nariu bei jos atstovu URC – net nepraėjus dviem savaitėms po jo išrinkimo atstovu. Pasak paties pareigūno, jis pripažįsta, jog laiku – pagal numatytus terminus - nespėjo sutvarkyti reikiamų dokumentų dėl į centrą atvežtų užsieniečių. Tačiau savo paaiškinime, kodėl taip įvyko, jis nurodė visiškai pagrįstas priežastis – centre trūksta pareigūnų ir dėl didelio darbo krūvio ne visuomet pavyksta laiku atlikti viską, kas reikalaujama. Beje, šią problemą tiek profesinė sąjunga, tiek Ž. Kalpokas ne kartą yra akcentavę. Tačiau padėtis nesikeičia, o atsakomybė tokiais atvejais yra perkeliama pareigūnams.
Yra pakankamas pagrindas manyti, kad principingi pareigūnai, ypač profesinės sąjungos nariai, nevengiantys pagrįstos kritikos vadovybės veiksmų atžvilgiu, persekiojami, jiems taikomas spaudimas. Ir ne tik jie.
Paminėtinas dar vienas atvejis – vairuotoju URC dirbančio Algirdo Akambako. Jis nėra profesinės sąjungos narys ir nėra pareigūnas, o laisvai samdomas darbuotojas. Dėl jam neišmokėto atlyginimo už naktinį ir kt. darbą jis kreipėsi į Darbo ginčų komisiją ir pastaroji nustatė, kad jam nėra išmokėta tam tikra pinigų suma. Tokį komisijos sprendimą URC yra apskundusi teismui. Kadangi, kaip minėta, jis nėra pareigūnas, jo bylą nagrinėja Švenčionių rajono apylinkės teismas. Teismo procesas šiuo metu dar nėra pasibaigęs.
Profesinė sąjunga jau ne kartą yra išreiškusį pagrįstą susirūpinimą dėl centro vadovybės, ir ypač jos vadovo R. Voliko veiksmų bei jo tinkamumo užimti šias pareigas. „Iš pateiktų pavyzdžių aiškėja akivaizdi tendencija, jog Užsieniečių registracijos centre nusistovėjusi ydinga praktika principingų pareigūnų atžvilgiu taikyti poveikio priemonę - inicijuoti nepagristą tarnybinį patikrinimą. Profesinės sąjungos nuomone faktinė situacija. kai tarnybines atsakomybės taikymo procedūra (tarnybinis tyrimas) pradedamas nesant pakankamų faktinių duomenų, leidžiančių įtarti pareigūną tarnybinio nusižengimo padarymu. vertintina kaip darbuotojo persekiojimo ir spaudimo požymis <...>. Profesinei sąjungai pagrįstų abejonių kelia URC vadovo Remigijaus Voliko asmeninės bei dalykinės savybės. gebėjimas priimti adekvačius. objektyvius bei nešališkus sprendimus. organizuoti pavaldinių darbą, spręsti konfliktus ir pan.“, - rašoma LPPPS kreipimesi. Todėl prašoma atlikti tarnybinį patikrinimą bei neeilinę vadovo atestaciją, nes užmegzti bendradarbiavimą, pradėti derybas ir siekti protingų kompromisų nė karto nepavyko, nors profesinės sąjungos atstovai ne kartą bandė tai padaryti.
Susidaro įspūdis, kad URC yra susidaręs toks darbinis mikroklimatas, kai vyrauja tendencija ne spręsti problemas, o tiesiog bausti neįtinkančius. Su tokia grynai bausmių politika, praktikuojama, kaip rodo realybė, R. Voliko, negali sutikti ir nesutinka ne tik profesinė sąjunga. VSAT pati yra ne kartą panaikinusi nuobaudas, kurios buvo nepelnytai paskirtos tiek profesinei sąjungai priklausantiems pareigūnams, tiek ne profesinės sąjungos nariams. Tai, ko gero, irgi šį bei tą parodo apie vadovo tinkamumą jo užimamoms pareigoms.
LPPPS informacija