Pagalba
1800
narių
6
organizacijos
Pagalba
Promilės ir gudobelių lašų istorijos: ką atneštų nauja siūloma tvarka?
2015-10-27

Visuomenėje ir socialiniuose tinkluose nuomonės pasidalijo per pusę. Vieni pritaria tokiai S. Skvernelio pozicijai, teigdami, kad net ir mažiausias alkoholio kiekis veikia žmogaus gebėjimą vairuoti ir didina nelaimės tikimybę. Kiti savo ruožtu sako, kad avarijų dažniausiai sukelia ne tie, kurių alkoholio koncentracija kraujyje mažesnė nei 0,4 promilės, ir taip bandoma kovoti su pasekmėmis, o ne su tikrosiomis nelaimių keliuose priežastimis.

Lazda kiek perlenkta?

Seimo narys, Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos komisijos narys Rokas Žilinskas teigia, kad siūlymas žengti tokį žingsnį kiek radikalus. Pasak politiko, gyvenime pasitaiko situacijų, kai net nevartojęs alkoholio vairuotojas gali „įpūsti“ tam tikrą promilių kiekį. Jis tokius vidaus reikalų ministro svarstymus vadino „šiek tiek populistiniais, nuskambėjusiais po itin skaudžių eismo nelaimių“.

„Lazda truputėlį perlenkta. Alkoholio be jokių kefyrų, duonų ar girų organizme yra natūraliai. Priklausomai nuo organizmo būklės, alkoholis gali būti ten, kur jam priklauso arba pradėti išsiskirti, patekti į plaučius, o tuo pačiu į kvapą“, – kalbėjo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partijos narys.

Vis dėlto jis teigia, kad šis įstatymas paskatins vairuotojus devynis kartus pagalvoti prieš sėdant prie vairo po vienos taurės ar bokalo alaus.

„Tai paskatintų žmones, vartojančius alkoholį, geriau pamąstyti prieš pakeliant taurelę prieš sėdant prie vairo. Manau, kad tai iš tiesų prisidėtų prie alkoholio vartojimo mažinimo Lietuvoje. Ne paslaptis, kad Lietuva yra viena labiausiai geriančių valstybių pasaulyje“, – svarstė R. Žilinskas.

Jis atmeta dažnus svarstymus, kad alkoholio matuoklis gali parodyti kažkokį promilių kiekį po to, kai vairuotojas paragavo kefyro ar suvalgė juodos duonos.

„Aš konsultavausi su savo gydytojais. Tai, kad kefyras duoda promilių, yra mitas, tai, kad juoda duona duoda promilių, yra mitas. Tai, kad parduotuvėse parduodamoje giroje yra alkoholio, yra nurodyta. Naminėje giroje yra alkoholio, bet tai visi žino“, – tvirtino Seimo narys.

0,00 riba – nerealu?

Paklaustas, ką daryti asmenims, sergantiems širdies ligomis ir turintiems gerti lašus, kurių sudėtyje yra alkoholio, R. Žilinskas patarė neužsiimti savigyda, o, jei lašus priskyrė gydytojas, išrašytą receptą vežiotis su savimi, o pareigūnai į tai turėtų atkreipti dėmesį.

Alfa.lt pastebėjus, kad tuomet visiško nulio įstatymas netektų prasmės, R. Žilinskas tam pritarė.

„Šis sprendimas vis tiek turės būti diskutuojamas Seime ir ten turės būti prieita prie bendro, logiško, po diskusijų atrasto sprendimo“, – sakė R. Žilinskas.

„Linavos“ prezidentas: įstatymas labai naudingas


„Visiško nulio“ įstatymas nuo šių metų pradžios pradėjo galioti pradedantiesiems vairuotojams, motociklininkams ir sunkiųjų transporto priemonių vairuotojams. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas sakė, kad asociacijos atstovai sveikina tokį ministro S. Skvernelio siekį. Nors paklaustas, ar priėmus šį įstatymą vežėjų situacija pasikeitė, atsakyti negalėjo.

„Mes tokios statistikos neturime, bet sveikiname tą įstatymą ir labai džiaugiamės, kad jis įvestas“, – kalbėjo E. Mikėnas.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius ketvirtadienį žurnalistams kalbėjo, kad po pirmojo „nulio promilių“ įstatymo priėmimo daugiausia jam nusižengia pradedantieji ir būtent krovininių automobilių vairuotojai. „Linavos“ prezidentas Alfa.lt atskleidė, kad tokia padėtis galėjo susidaryti todėl, kad vairuotojas į krovinių pervežimo įmonę įsidarbinti gali iš esmės neatskleisdamas nei savo praeities, nei žalingų įpročių.

„Tam, kad asmenys prie vairo darbo metu nevartotų alkoholio, mes turime juos atrinkti. Mes siekiame, kad jie pas mus nepatektų. O tam, kad jie nepatektų, mes kaip darbdaviai turėtume turėti galimybę priimant vairuotoją į darbą patikrinti jo biografiją. Galbūt jam už girtavimą buvo atimtas vairuotojo pažymėjimas, galbūt jis masiškai pažeidinėjo Kelių eismo taisykles? Mes tokių duomenų neturime ir pagal Duomenų apsaugos įstatymą negalime gauti“, – tikino E. Mikėnas.

Neblaivus asmuo prie vairo – jau didelis pavojus tiek jam, tiek aplinkiniams eismo dalyviams. Tačiau išgėręs vilkiko vairuotojas šį pavojų padidina bent kelis kartus. Todėl „Linavos“ prezidentas neturi konkrečios nuomonės dėl „nulio promilių“ įstatymo taikymo absoliučiai visiems vairuotojams, tačiau nepritaria jokioms nuolaidoms vilkikų vairuotojams. Jis teigia, kad būna įvairių situacijų – kartais vairuojantys lengvuosius automobilius gali paragauti šiek tiek alkoholio.

„Įsivaizduokite, kad kelyje vairuojamo sunkvežimio bendra masė yra 40 tonų. Ir, jei jį vairuoja nors kiek išgėręs darbuotojas, tai yra pavojus visai visuomenei. Puikiai žinote, kas vyksta keliuose. <...> Susidūrus su sunkvežimiu, įsivaizduojate, kokios būna pasekmės“, – sakė jis.

Originalų tekstą rasite čia: http://www.alfa.lt/straipsnis/49928467/promiles-ir-gudobeliu-lasu-istorijos-ka-atnestu-nauja-siuloma-tvarka?p=2