Kaip teigė Muitinės darbuotojų profesinių sąjungų susivienijimo koordinacinės tarybos pirmininkas Jūrius Bruklys, vos pradėjus derybas, buvo jaučiamas tam tikras nepasitikėjimas, tačiau ilgainiui abi šalys surado bendrą kalbą. „Apie trejetą mėnesių svarstėme pagrindinius klausimus, o pabaigai, žinoma, teko atidėti finansinius. Dėl jų susitarti visuomet nėra lengva“, - juokėsi J. Bruklys.
Tuo tarpu MD direktorius Antanas Šipavičius nenorėjo su tuo sutikti. „Derybų metu buvo keičiama daugelis pirminio projekto nuostatų, todėl teigti, kad dėl finansinių klausimų buvo susitarti sunkiausia, tikrai negalima. Pažymėtina, kad šakos kolektyvinės sutarties tikslas nebuvo finansinių klausimų sprendimas, todėl sutarties projekte minimas tik muitinės pareigūnams aktualus vykimo į tarnybos vietą kompensavimo klausimas bei detalizuojama dabar egzistuojanti materialinio skatinimo sistema“, - teigė jis.
Tuo tarpu profesinių sąjungų atstovų įsitikinimu, jiems pavyko susitarti dėl itin svarbaus vieno iš finansinių problemų – dėl kelionės į darbo vietą išlaidų kompensavimo - sprendimo būdų. Ši nuostata – kad kelionės išlaidos turi būti kompensuojamos – yra, žinoma, įrašyta į Valstybės tarnybos įstatymą, tačiau dabar profesinių sąjungų reikalavimu į kolektyvinę sutartį buvo įtraukta sąlyga, kad šioms išlaidoms kompensuoti bus skiriamas atskiras finansavimas. „Mūsų nuomone, tai labai svarbu, juk pareigūnų, kuriems reikia vykti į darbo vietą, yra tikrai daug, todėl šis finansavimo užtikrinimas palies didelę dalį muitinės darbuotojų. O juk tinkamas finansavimas yra viena geriausių antikorupcinių priemonių taikymo garantų“, - sakė J. Bruklys. Kitas svarbus klausimas, į kurį profesinių sąjungų atstovai derybų metu atkreipė rimtą dėmesį – darbuotojų skatinimo tvarka.