Pagalba
3700
narių
6
organizacijos
Pagalba
Ugniagesiai: bendrojo pagalbos centro problemos - Priešgaisrinės apsaugos departamento vadovo tinginystės išdava
2013-10-21

„Iš mūsų turimų raštų matyti, kad BPC viršininkas Artūras Kedavičius savo tiesioginiams vadovams jau ne kartą kėlė problemas dėl centro veiklos. Visgi į jo įspėjimus, rodos, buvo tik ranka numota. Dabar gi, po nelaimės tapęs didžiuoju kaltininku, A. Kedavičius greičiausiai bus priverstas atsistatydinti”, - teigia LUGPS pirmininkas Saulius Džiautas.

„Kaltųjų paieška tęsiasi, tačiau pamirštama, kad BPC darbą organizuoti ir koordinuoti pavesta Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui (PAGD). Pastarojo direktorius Remigijus Baniulis ir yra tas, kuris privalėjo užtikrinti centro veiklą ir pagalbos suteikimą. Departamentas – maža institucija, turinti apie 3 tūkstančius darbuotojų. Tačiau pasigirti jo vadovas galėtų ne efektyvia veikla, o nebent perdėm išpūstu departamento biurokratiniu aparatu. Turėdamas tris pavaduotojus ir dar kelis patarėjus jis vis tiek neįstengia tinkamai atlikti savo darbo. Net ir vidaus reikalų ministras jau užsiminė apie galimybę atimti bendrąjį pagalbos centrą iš departamento jurisdikcijos“, - aiškina S. Džiautas.

Kaip žinia, BPC įsteigtas 2003-iaisiais, o nuo 2006-ųjų steigėjo funkcijos iš VRM perduotos Priešgaisrinės apsaugos departamentui. Nuo BPC įsteigimo praėjo 10 metų, pagalbos centro numerio 112 paslaugų infrastruktūrai kurti ir plėsti panaudota apie 100 milijonų litų. Tačiau atsakymo į pagalbos prašymus, pagalbos tarnybų operatyvaus pajėgų valdymo ir veiksmų koordinavimo sistema iki šiol nebaigta kurti.

Pernai Valstybės kontrolės BPC veiklos organizavimo audito ataskaitoje teigiama, jog VRM, kuriai pavesta atlikti Vyriausybės patvirtinto BPC telefono numerio 112 paslaugų infrastruktūros plėtros programos stebėseną ir koordinuoti jos įgyvendinimą, ir PAGD, kuriam pavesta pagal kompetenciją organizuoti ir koordinuoti pagalbos numerio įdiegimą, neužtikrino, kad programos uždaviniai būtų įgyvendinami efektyviai. Atsakingieji vadovai, žinodami situaciją, matyt, tik laukė naujų nelaimių ir ramiai sėdėjo savo postuose.

Plėtros programoje numatyti uždaviniai, kurių vykdomuoju organu ir pirmuoju atsakingu vykdytoju paskirtas būtent Priešgaisrinės apsaugos departamentas, nepasiekti. Ne gana to, kad žmonės negali sulaukti tinkamos pagalbos, BPC ir PAGD naudodami faktiniais duomenimis nepagrįstus rodiklius, nesiremdami sukaupta statistika, ženkliai didino pareigybių skaičių neva centro efektyvumui užtikrinti.

„Sunku suvokti, kad beveik dešimtmetį diegiama sistema vis dar neatlieka pagrindinio darbo – nesuteikia pagalbos. Didinami žmogiškieji resursai negali išspręsti vadovų neveiklumo problemų“, teigia S. Džiautas.

NPPSS informacija

Ar esate vienos iš NPPSS organizacijų narys?